Immo Bot Snapstudio

Chatbot-Marketing in vastgoed

Online vastgoedmarketing wordt steeds moeilijker omdat er steeds meer aanbod is. Je moet hard werken om de aandacht van de potentiële koper/huurder te winnen.

Misschien word je al een beetje gefrustreerd? Misschien ben je aan het kijken naar een vernieuwend communicatiekanaal dat nog niet gesatureerd is?

Als dat het geval is dan heb je geluk! Wij bieden je via dit artikel de uitleg rondom de oplossing.

Want “Chatbot-Marketing” is in pole position om het beste online marketingkanaal te worden voor 2020! Zeker wanneer je 20 tot 30 jarigen wil bereiken ga je goed scoren met een chatbot.En zoals steeds zullen ‘early adopters’ weer de vruchten plukken door hun concullega’s te slim af te zijn.

Ontdek in deze BLOG op welke manier “Immo-bots” je kunnen helpen om belachelijk meer waardevolle leads te verzamelen op een nuttige en aangename manier voor de klant.

Ben je klaar voor de toekomst? Aan de slag!

Communicatie is aan het veranderen

De manier waarop mensen met elkaar communiceren verandert snel!

Vergelijk voor jezelf even hoe je 10 jaar geleden met je vrienden en familie contact nam vergeleken met nu. Ook jij bent van telefoneren en e-mailen geëvolueerd naar sms’en & messenger apps zoals WhatsApp & Messenger. Goed nieuws! Twintigers en vroege dertigers gebruiken zeer veel berichten-apps en staan in vastgoedland gelijk aan 24% van alle vastgoedaankopen! Goed opletten dus hoe je hier als vastgoedontwikkelaar of immo op in kan zetten.

Ook je vastgoedklanten zijn meegeëvolueerd! Ze checken met z’n allen gemiddeld 47 keer per dag hun smartphone. De mogelijkheid om met jou als makelaar of ontwikkelaar contact op te nemen is nog nooit zo eenvoudig geweest. Toch houden de meesten onder jullie zich nog steeds aan contact via e-mail & telefoon + het posten van wat foto’s met een stukje tekst op sociale media.

Laat ik je alvast tip nummer 1 geven: zorg ervoor dat al je vastgoedklanten op een smartphone-vriendelijke manier met je kunnen communiceren. Het nemen van de telefoon en jullie als makelaar opbellen is niet laagdrempelig genoeg. En wanneer ze een e-mail sturen gaat het niet snel genoeg (zo denkt men).

Messaging apps zijn DE oplossing! Niet alleen zijn ze enorm laagdrempelig, ze geven ook de mogelijkheid om zeer snel te communiceren (lees connecteren) met je potentiële klant.

Want denk eraan: we leven in een NU-wereld waar alle info via Google aan de vingertoppen van al klanten ligt. Dus: eerst is eerst!

Wat is een chatbot?

Een chatbot is een geautomatiseerde 24/7 gesprekspartner die je aan je website of aan je sociale media kan koppelen. Je kent vast en zeker de venstertjes wel die rechtsonder een website verschijnen met de vraag of ze je kunnen helpen, niet?

Het is een ideale & betaalbare manier om je online bezoeker een vraag te laten stellen en nadien te voorzien van info.

Wat is een immo-bot?

Een immo-bot is een gespecialiseerde chatbot. Momenteel is deze hoofdzakelijk gekoppeld aan Facebook & aan Facebook Messenger. Later 2019 zal dit ook mogelijk zijn via Instagram en Whatsapp.

Immo-Bot

Makelaars en vastgoedontwikkelaars kunnen via de immo-bot hun vastgoedaanbod op een uiterst intelligente & dynamische manier tonen aan prospects. Door het stellen van leuke en doelgerichte vragen via de immo-bot kan je nadien deze prospects op een gedetailleerde manier herbereiken. Dit voor het juiste type vastgoed op de sociale media van de prospect/klant.

Via de immo-bot kunnen je prospecten op een GDPR vriendelijke manier direct de juiste panden vinden en weet jij als vastgoedprofessional exact wat ze zoeken.

Wat zijn de voordelen van een immo-bot?

Een immo-bot heeft vele voordelen!

  • Vastgoed op een unieke en dynamische manier aanbieden via social media
  • Je kan het gesprek zelf sturen : maw jij bepaalt wat de klant zal lezen
  • De beste vastgoed lead-generator van het moment
  • Nuttige gegevens verzamelen van je prospecten ifv retargeting
  • Bij nieuw vastgoedaanbod kan je dit specifiek aan de juiste doelgroep tonen owv de verzamelde data
  • Het kan gekoppeld worden als welkom-chat op je Facebookpagina
  • Koppelbaar aan een Facebookpost ifv specifieke vraagstelling of wedstrijd
  • Ook integreerbaar met instagram, LinkedIn en WhatsApp.
  • Optimalisatie van je advertentiebudget (meer interactie)
  • Future-proof: integratie met instagram & whatsapp release in 2019
  • 88% van de Messenger berichten worden gelezen, bij mailing is dit 30%

Beste Vastgoedleads generator 2019

Via de immo-bot neem je de lezer mee in de info die jij als makelaar wil geven en/of in de vragen die jij als vastgoedontwikkelaar wil stellen.

Let erop dat het gesprek FUN en VLOT is. Je wil hen geen boeken laten lezen of moeilijke commerciële vragen laten beantwoorden.

De bezoeker wil iets kopen, verkopen, verhuren of huren. Door hen hierin reeds een selectie te laten maken kan je hen dadelijk een bepaalde richting laten uitgaan. Niet alleen geef je je prospect via deze weg snel de juiste toepasselijke info, je hebt ook dadelijk in je backoffice de juiste social media-prospect(naam) met hun juiste interessegebied.

Voorbeeld : immo bot gekoppeld aan Facebookpost

Wanneer je een nieuw type vastgoed online plaatst, wil je dat dit snel de nodige aandacht krijgt. Momenteel zet men dan een kort stukje tekst op de Facebookpagina met de foto’s van het pand en/of met de link naar het pand op jullie website.

In principe zeg je: koop bij mij want ik heb een nieuw pand dat je kan kopen. Wanneer je weet dat iedereen dagelijks een tiental van zulke berichten ziet, dan weet je dat hier steeds minder aandacht aan gegeven wordt.

Maar wanneer je bij een post vraagt om bij de commentaar een specifiek woord te typen, dan ga je in interactie met je klant. Maar wij gaan verder!

Wanneer iemand in onze immo-bot bijvoorbeeld “villa” typt onder het bericht, dan start er automatisch een chat op specifiek rond dit pand (post).

Je kan als het ware zeggen dat als ze het woord intypen ze een prijs kunnen winnen en dat er automatisch een gesprek zal opstarten via messenger.

Je prospecten zijn benieuwd en typen het woord in. Ze starten de chat op en komen in je “funnel”.

Analytische Immo-bot helpt je geld besparen

Wanneer je succesvol wil posten op social media, dan weet je dat je op regelmatige tijdstippen een post zal moeten adverteren.

Maar adverteren kost geld en dus wil je dit zo efficiënt en doelgericht mogelijk aanpakken. Je wil dat met die specifieke post veel leads hun weg vinden naar het aanbod. Door je Facebook- of Instagramadvertentie te koppelen aan onze immo-bot ben je nauwer betrokken bij je post en je verzamelt meer info over de prospecten.

Future-proof

Niet alleen de integratie met Facebook is belangrijk. Ook de koppeling met het steeds populairder wordende Instagram en Whatsapp is van kapitaal belang. En hiervoor is onze immo-bot helemaal klaar.

Via online marketing wil je je potentiële klanten bereiken via het medium dat ze het vaakst gebruiken. In de meeste gevallen spreken we dan over de smartphone met de kanalen Facebook, Facebook Messenger, Whatsapp en Instagram.

Zoals reeds aangegeven bij het begin van het artikel hebben studies bewezen dat message-apps zoals Messenger 88% van de tijd gelezen worden. Deze cijfers gelden ook voor Whatsapp en Instagram.

Op iets langere termijn geloven we ook in de kracht van “Voice”. Ook dit zal, mits de markt meegroeit geïntegreerd kunnen worden.

Demo immo-bot?

Heb je graag een demo van onze immo-bot?

  • info@snapstudio.be

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top